Alimentația și sărbătorile

Alimentația și sărbătorile aduc în prim plan provocări și bucurii. Odată cu venirea sărbătorilor, atmosfera devine mai caldă și mesele se transformă în adevărate festinuri. Cum gestionezi alimentația în acest context, poate influența în mod semnificativ relația ta cu mâncarea și compoziția corporală.

Sunt Ramona Radovancovici nutriționist certificat Mac Nutrition UNI și în cadrul acestui articol îți ofer sfaturi practice pentru a te bucura de sărbători fără a compromite relația ta cu mâncarea sau obiectivele tale legate de sănătate și compoziția corporală.

1️⃣  În această perioadă vei mânca mai mult decât de obicei. Va fi mai multă mâncare pe masă, mai multe opțiuni alimentare și este important să fii constientă de asta si să nu te învinovățesti crezând că este lipsă de ambiție. Învinovățirea nu își are locul în farfurie.

2️⃣ O masă de răsfăt este prea puțin probabil să aibă un efect semnificativ asupra greutății și asupra sănătății tale. Cu toate acestea, dacă în această perioadă vei avea mai multe mese de sărbătoare (Christmas party, Serbări, petrecere de revelion etc) , fii conștientă de ele și nu aborda mentalitatea totul sau nimic, ci cea a moderației și a conștientizării.

3️⃣ Nu uita de bunele obiceiuri nici în această perioadă, încearcă să prioritizezi la mesele principale o sursă slabă de proteine, o salată mare de legume . Proteinele te vor ajuta în privința sațietății si legumele te vor ajuta să scazi riscul de balonare și constipație din această perioadă.

4️⃣ Tot de sărbători foarte ușor poți fii tentată de consumul de alcool. Dacă alăptezi, nu uita că alcoolul trece prin laptele mamei în cantități mici. În medie durează aproximativ 2 h pentru a elimina o unitate de alcool din corp. Abținerea este sfatul meu în această privință.

5️⃣ Explorați în familie și alte activităti precum o plimbare în natură, jocuri de societate, mergeti cu colinda pe jos și încercați să utilizați cât mai rar mașina.

6️⃣ Pentru opțiuni alimentare , dacă dorești să scazi aportul caloric, poti alege următoarele artificii: unt de 65% grăsime în locul celui gras de 85 % grăsime, Green Sugar Premium în locul zahărului pentru prăjituri, maioneza light pentru alimentele ce folosesc maioneza, adaugă multe legume și salate în meniu, multe fructe de pădure în prăjituri, adaugă și platou de proteine slabe, folosește cât mai des cuptorul pentru preparatele de carne și redu cantitatea de ulei, unturi.

7️⃣ Bucură-te de mâncare, nu te grăbi, mănâncă domol și savurează mâncarea, va face diferența.

8️⃣ Nu în ultimul rând: nu trebuie să dai nimănui raport de cât și ce anume mănânci. Doar tu știi de ce ai nevoie pentru a te bucura în tihnă.

Închei cu amintirea că sărbătorile sunt momente de bucurie și conexiune, iar relația noastră cu mâncarea trebuie să reflecte aceste valori. Fii blândă cu tine și savurează fiecare moment alături de cei dragi, știind că un echilibru sănătos poate coexista cu plăcerea culinară.

Într- o lume în care primești sfaturi despre ce alimente să eviți, la ce ore să nu mănânci, ce să nu faci, eu sunt aici să iți arăt că nutriția poate fi privită diferit, că poți avea o relație sănătoasă cu mâncarea și îți poți îndeplini și obiectivele de sănătate. 

Nu uita, informațiile pe care le primești din partea mea vor fi mereu evidence based și te vor ajuta să ai o alimentație echilibrată și realistă.

Vezi serviciile mele aici!

 

 

Articol scris de Ramona Radovancovici – nutriționist certificat Mac Nutrition UNI

Lasă un răspuns

Alte Articole

Obține Un Ghid Gratuit

Abonează-te pentru a obține ghidul meu de somn gratuit, cu sfaturi esențiale pentru somnul copilului tău!

0