Burnout-ul Matern sau Copleșirea Maternă

Burtnout-ul sau copleșirea maternă este ceva serios cu care femeile se confruntă, atunci cand vorbim despre epzuiarea atât fizică, cât și mentală. Este nevoie de o schimbare a modului în care sunt percepute frustrările de zi cu zi, acest lucru fiind în strânsă legătură cu modul în care gestionăm stresul. Este posibil ca în anumite situații să aveți un control mai bun decât cel pe care-l credeți că-l aveți. Uitați-vă cu atenție  spre propria personaă. Petreceți mai mult timp în natură, faceți o plimbare în parc, mergeți cu bicicleta.

Reglementați timpul petrecut pe rețelele de socializare. Un timp îndelungat stat pe rețelele de socializare poate să vă trezească diferite emoții, reacții, frustrări intense, iar a vă compara cu alte persoane nu este un aspect deloc sănătos. Fiecare dintre noi are o poveste unică, iar nimeni nu știe ce se ascunde cu adevărat în spatele unor postări, așa zis perfecte, de pe rețelele de socializare.

Luați-vă un răgaz pentru ceea ce simțiți în aceste momente. Comunicați cu partenerul, tatăl copilului sau cu o prietenă apropiată despre ceea ce simțiți. Dacă aveți nevoie de o pauză pentru a vă reface bateriile, nu ezitați să o cereți.

Voi trece în revistă câteva elemente specifice, pentru ceea ce înseamnă burnoutul matern:

  1. Episoade frecvente de oboseală extremă: Mamă poate simți o oboseală constantă și extremă, chiar și după ce a dormit suficient.
  2. Izolare socială: Mamă se poate retrage din activitățile sociale și poate chiar să evite întâlnirile cu prietenii și familia.
  3. Iritabilitate crescută: Mamă poate deveni mai irascibilă și poate avea un nivel mai scăzut de toleranță față de comportamentul copiilor sau al altor persoane.
  4. Sentimente de eșec sau vinovăție: Mamă poate avea sentimente de neputință sau vinovăție, pentru că ajunge să nu se simtă suficient de bună în rolul său de părinte.
  5. Neglijarea propriilor nevoi: Mama își poate neglija propriile nevoi și sănătatea, pentru a se concentra exclusiv pe nevoile copilului sau ale familiei.
  6. Scăderea performanței la locul de muncă sau în alte domenii:Mamă poate avea dificultăți în menținerea performanței la locul de muncă sau în alte activități datorită stresului și epuizării.
  7. Simptome fizice: Burnoutul matern poate fi însoțit de simptome fizice precum dureri de cap, dureri de spate, tulburări digestive sau alte afecțiuni legate de stres.
  1. Pierderea plăcerii în activități: Mamă poate pierde interesul și plăcerea în activitățile pe care anterior le aprecia, din cauza epuizării și stresului continuu.

Este important ca mamele să fie conștiente de aceste semne și să caute sprijin și ajutor atunci când simt că se confruntă cu burnoutul matern. Terapia, suportul social și alte resurse pot ajuta la gestionarea și depășirea sanatoasă a ceea ce trăiesc.

În cazul în care ai nevoie de sprijin suplimentar, te invit să purtăm o discuție mai profundă!

Articol scris de Oana Bunescu – psiholog clinician, consilier psihologic și psihoterapeut.

Lasă un răspuns

Alte Articole

Obține Un Ghid Gratuit

Abonează-te pentru a obține ghidul meu de somn gratuit, cu sfaturi esențiale pentru somnul copilului tău!

0